Al sinds hun opstart – nu zo’n 20 jaar geleden – werkt het Hasseltse restaurant Taratata samen met CLB Group. “Ik kwam bij hun terecht via onze toenmalige boekhouder”, vertelt zaakvoerder Christoph Smets. “Hij deelde alleen maar positieve verhalen over hun samenwerking. Ik heb dus vrij snel de knoop doorgehakt en ben zelf met CLB Group in zee gegaan. En ook na al die jaren zijn we nog erg tevreden met de diensten van CLB Group.”

Wij riepen vanaf dag één de hulp in voor onze loonberekeningen, arbeidscontracten en de medische controle van onze medewerkers. “Ook toen we van een éénmanszaak overstapten op een vennootschap deden we beroep op de expertise van CLB Sociaal Secretariaat”, licht Christoph toe. “Daar kwamen heel wat formaliteiten bij kijken waar je zelf geen duidelijk zicht op hebt. Maar dankzij het juiste advies verliep de overstap heel vlot.”

“Ik vertrouw blindelings op de experten van CLB Group”

Waarom CLB Sociaal Secretariaat zo’n grote hulp is voor Taratata, weet Christoph snel te duiden: “We runnen een relatief kleine zaak met een stabiel aantal vaste werknemers. Maar het gebeurt weleens dat iemand

een andere job op het oog heeft en vrij snel wil vertrekken. Dan is het handig om even naar onze dossierbeheerders te bellen om na te vragen hoe we met een bepaalde situatie om moeten gaan.” Ook bij de inschakeling van jobstudenten krijgt Taratata de nodige hulp: “We werken heel vaak met vaste jobstudenten. CLB Sociaal Secretariaat regelt alle contracten voor ons, hetgeen het proces bijzonder aangenaam maakt.”

Of het advies van onze experten ook voor Christoph zelf kristalhelder is? “Ik moet eerlijk toegeven dat ik hen blindelings vertrouw. Loonadministratie is zo’n complex gegeven geworden, dat het moeilijk is om nog met alles mee te zijn. De experten van het sociaal secretariaat zijn altijd op de hoogte van de kleinste wijzigingen in de regelgeving. Ik laat die taak dus met veel plezier én met een gerust hart aan hen over. Ze leggen natuurlijk wel uit wat er allemaal beweegt. In de mate van het mogelijke probeer ik alles te onthouden (lacht).”

“Altijd snel verder geholpen”

Uit al die jaren ervaring met onze diensten, weet Christoph dat hij bij vragen of problemen op elk moment de telefoon kan nemen: “We worden altijd verder geholpen, wie er ook opneemt aan de andere kant van de lijn. Je kan niet verwachten dat elke CLB-medewerker op de hoogte is van je dossier, maar we merken dat de collega’s bij CLB Sociaal Secretariaat sterk op elkaar ingespeeld zijn en elkaar snel en efficiënt op de hoogte brengen. Op die manier weten ze ons altijd vrij direct te adviseren.”

Intesa - Dieter Tuybens

"Dankzij de goede samenwerking tussen onze ICT-afdeling en CLB ICT & Hosting en op hun advies, verhuisden we onze servers zonder problemen naar het Proximus datacenter. Die beslissing levert niets dan voordelen op. De enorme flexibiliteit is er een van. We kunnen onze professionele documenten en mails vanop elke locatie veilig raadplegen. Hierdoor moeten onze medewerkers niet iedere dag op kantoor aanwezig zijn.

Een ander voordeel is dat CLB onze servers beheert en kan ingrijpen als er iets fout loopt. Weten dat experts voortdurend voor ons klaar staan, geeft een goed gevoel!"

 

Alelek - Hein De Bruyn

"Alelek ligt vlak naast CLB op het industriepark van Alken. Zoals dat goede buren betaamt zochten we vrij snel toenadering. Sindsdien is Alelek een tevreden klant. Vooral de persoonlijke betrokkenheid spreekt tot de verbeelding: werkelijk iedereen, van de dames aan de balie tot de eerstelijnsadviseurs en de dossierbeheerders, toont voeling met de klant.

Nooit krijg je een anonieme bediende aan de lijn die zomaar uit de lucht komt vallen. Integendeel, je wordt geholpen door iemand die je dossier kent. Omgekeerd geldt ook: omdat je een gezicht kan plakken op de dienstverlening ontstaat een zekere mate van verbondenheid.

Onze vragen, zowel inzake sociale wetgeving als ICT, worden nauwgezet opgevolgd. Hulpvaardigheid loopt als een rode draad door alle geledingen. CLB is voor ons een perfecte partner."

;
CLB Group
Industrieterrein Kolmen 1085 - 3570 Alken
011 31 23 41
011 31 45 67
Openingsuren

Sociaal Secretariaat
maandag - donderdag: 8u - 12u en 13u - 16u30
vrijdag: 8u - 12u en 13u - 15u

Externe Preventie
maandag - vrijdag: 8u - 12u en 13u - 16u30