Al zes jaar vertrouwt dienstenchequebedrijf Trixxo op de externe dienst voor preventie en bescherming op het werk van CLB Group.

Overname zonder groeipijnen

Door de recente overname van dienstenchequebedrijf Clixxs, kreeg Trixxo plots te maken met een gigantisch werknemersbestand, vertelt Niels Prys: “Met 6.500 mensen in dienst moet je aan strikte voorwaarden voldoen op vlak van preventie. Je kan je wel inbeelden dat het advies van CLB Group ons daarin bijzonder goed van pas kwam. Onze contactpersoon dacht zoals altijd grondig met ons mee. Hij had er zich snel vanaf kunnen maken door bijvoorbeeld te zeggen hoeveel extra preventieadviseurs we moesten aannemen. Maar daar was geen sprake van. In tegendeel. We kregen een erg pragmatische oplossing voorgeschoteld.” “Hoewel we sterk gegroeid zijn, blijven de risico’s voor ons bedrijf dezelfde als vóór de overname”, gaat Niels Prys verder. “Voor ons bleek het daardoor perfect mogelijk om regionaal werknemers op te leiden in een soort satellietfunctie onder de preventieadviseurs niveau 1. Zo worden die laatsten in belangrijke mate ontlast. Voor de opleidingen dreef CLB group haar maatwerk nog wat verder door. Wanneer ik bijvoorbeeld aangaf dat ik mijn werknemers liever geen vijf dagen opleiding laat volgen, kreeg ik al snel een even omvattend, driedaags programma voorgesteld.”

Van complexe vragenlijsten naar hapklare filmpjes

Dat CLB Group oplossingsgericht meedenkt met haar klanten, weet Niels Prys wel met meerdere voorbeelden te staven: “Het is niet eenvoudig om naar onze 6.500 huishoudhulpen te communiceren over de psychosociale risico’s van hun job. In plaats van ellenlange vragenlijsten uit te delen, waarvan ik de vragen zelf twee keer zou moeten lezen, werken we nu samen met CLB group aan een reeks filmpjes die de materie heel gericht en op een verstaanbare manier uitleggen. De filmpjes maken het voor onze huishoudhulpen ook een pak eenvoudiger om op bepaalde aspecten te reageren. Door hier opnieuw heel praktijkgericht te werk te gaan, sloopt CLB Group alle taal- en niveaubarrières op een inventieve manier. Best knap!”

Toekomst

Vanaf 2018 zal het bedrijf ook beroep doen op de afdeling Medische Controle & Advies, weet COO Niels Prys: “Zes jaar geleden ging onze voorkeur uit naar CLB Group omdat we op zoek waren naar een dienstengroep in Limburg. Al snel bleek dat we de juiste keuze gemaakt hadden. De snelheid waarmee ze onze vragen beantwoorden, de korte lijn met onze vaste contactpersoon, de flexibiliteit die
ze telkens opnieuw voor de dag leggen … Tot op vandaag betekent CLB Group een grote meerwaarde voor ons.”

R&B Consulting - Stema Metaalwerken - RGB Castings - Wim Reynaerts

“We werken al enkele jaren samen met CLB Group en zijn klant bij zowel het sociaal secretariaat, de verzekeringen als de dienst externe preventie. In de metaalwereld is het erg belangrijk dat alle medewerkers op vlak van welzijn goed opgevolgd worden. De preventieafdeling voert regelmatig controles uit en begeleidt medewerkers indien nodig bij specifieke problemen.

Bij CLB krijg je altijd een duidelijk antwoord op je vragen. Ze reageren snel en bij een vraag verwijzen ze je meteen door naar de juiste specialist binnen CLB. Als mijn contactpersoon tijdelijk niet beschikbaar is, neemt een andere medewerker mijn vraag de dag zelf nog over. Die betrokkenheid trekken ze trouwens door op elk niveau van de organisatie.

Na een diefstal werd ik uitstekend begeleid door CLB Verzekeringen. Elk verzekeringskantoor kan een verzekering afsluiten, maar professionele ondersteuning in een moeilijk dossier (mét positieve uitkomst) is zeker niet vanzelf- sprekend. CLB is en blijft een belangrijke partner voor ons.”

Patricia Robinne - Idearté

Communicatiebureau Idearté is al 15 jaar trouwe klant bij CLB Group en doet momenteel beroep op de afdelingen Sociaal Secretariaat, Verzekeringen en Externe Preventie. “Tijdens onze samenwerking met CLB groeiden we van 4 tot 16 medewerkers”, vertelt zaakvoerder Patricia Robinne. “Met de groeipijnen rekende CLB professioneel af.”

;
CLB Group
Industrieterrein Kolmen 1085 - 3570 Alken
011 31 23 41
011 31 45 67
Openingsuren

Sociaal Secretariaat
maandag - donderdag: 8u - 12u en 13u - 16u30
vrijdag: 8u - 12u en 13u - 15u

Externe Preventie
maandag - vrijdag: 8u - 12u en 12u30 - 16u30