Een vijftal jaar geleden ging Smartlync – een team van experten in Skype for Business – in zee met CLB Group. “Pas na de overschakeling van ons vorige sociaal secretariaat naar CLB merkten we hoeveel makkelijker ons dossierbeheer eigenlijk in z’n werk kon gaan”, vertelt General Manager Ludwig Vaes. “Niet alleen op praktisch vlak verliep alles meteen vlotter, ook de persoonlijk aanpak van CLB Group was verfrissend voor ons. Ik
ben nog altijd erg tevreden met mijn beslissing om over te stappen.”

Al van bij de eerste aanwerving binnen Smartlync ziet de General Manager van het bedrijf ons sociaal secretariaat als waardevolle partner. Ook op vlak van externe preventie konden we voor hem iets betekenen: “Omdat we een vrij kleine organisatie zijn, ligt onze focus niet op een uitgebreid welzijnsbeleid. Maar daarbuiten gelden er natuurlijk regels waaraan je sowieso moet voldoen. Om zeker in orde te zijn, vertrouw ik dat graag toe aan mensen met kennis van zaken.”

 

“Sterke betrokkenheid op elk niveau”
Onze persoonlijke aanpak weet Ludwig Vaes al snel te duiden met een concreet voorbeeld: “Vrij recent ontvingen we een medewerker van CLB bij ons op kantoor om ons personeelsdossier werkelijk van A tot Z door te
nemen. Zo’n lijvig dossier in orde krijgen en houden is geen sinecure. Het voelde dus heel geruststellend aan om dat aan een expert over te laten. Oude, irrelevante documenten verdwenen uit het dossier. Voor documenten die nog ontbraken, konden we rekenen op de juiste begeleiding om het dossier te vervolledigen. Dat CLB zo’n opdracht bij ons inhouse uitvoert, weet ik zeker te appreciëren.”

“Bovendien zijn het niet alleen onze dossierbeheerders die we geregeld te horen of te zien krijgen”, gaat hij verder. “Commercieel directeur Peter Van Nuffel toetst af en toe of we nog steeds tevreden zijn over de dienstverlening van CLB, of we nog met vragen zitten, … Door zo’n gebaren merk je dat CLB zich op elk niveau van de organisatie betrokken voelt bij hun klanten.”

 

Specifiek advies voor thuiswerksituaties
“Onze werkwijze is niet de meest gebruikelijke”, weet Ludwig Vaes. “Je vindt onze medewerkers bijvoorbeeld zelden op kantoor, omdat ze klanten altijd ter plekke verder helpen. Mensen die van thuis uit sneller bij een
bepaalde klant geraken dan vanop kantoor, laten we de dag van de afspraak thuiswerken. Dat houdt hen niet alleen uit het drukke verkeer, maar zorgt ook voor aangename afwisseling. En ook voor die specifieke situatie komt CLB Group snel met antwoorden op onze vragen. Ze helpen ons met de optimalisatie van de nettolonen, de berekening van onkostenvergoedingen, extralegale voordelen, … Kortom, CLB zorgt ervoor dat we onze medewerkers optimaal verlonen.”

Alk Reizen - Geert Gaens

“We werken al geruime tijd samen met CLB, van toen ze nog een klein bedrijfje waren. Toch zijn ze erin geslaagd om het persoonlijk contact te behouden. Onze vaste contactpersoon is erg vlot bereikbaar. En in andere gevallen behandelt een van haar collega’s onze vraag onmiddellijk. Op die manier moet je eigenlijk nooit langer dan 24 uur wachten op een gefundeerd antwoord.

Alle medewerkers van CLB Group kennen de wetgeving op hun duimpje. Naar ons toe verwoorden ze die ingewikkelde materie klaar en duidelijk. Zo geraken wij niet verstrengeld in het kluwen van regels en voorschriften, en verliezen we geen tijd met wat buiten onze core business ligt.”

Fruitsnacks - Karel Paesmans

"De fruitsector is onderworpen aan specifieke wetgeving. De medewerkers van CLB zijn perfect op de hoogte over de regelgeving in de fruitwereld, daarin onderscheiden ze zich duidelijk van soortgelijke dienstverleners. Onze contactpersonen in Alken denken vooruit: wanneer we iemand in dienst nemen, komen ze zelf met voorstellen op de proppen zodat alles netjes en voordelig afgehandeld wordt.

De mentaliteit van CLB sluit naadloos aan bij de onze: een partner die persoonlijk betrokken is en pragmatisch denkt, zonder ons te overladen met administratieve beslommeringen en procedures. Geen wonder dat bijna alle fruitondernemers die ik ken aangesloten zijn bij CLB."

;
CLB Group
Industrieterrein Kolmen 1085 - 3570 Alken
011 31 23 41
011 31 45 67
Openingsuren

Sociaal Secretariaat
maandag - donderdag: 8u - 12u en 13u - 16u30
vrijdag: 8u - 12u en 13u - 15u

Externe Preventie
maandag - vrijdag: 8u - 12u en 13u - 16u30