Een vijftal jaar geleden ging Smartlync – een team van experten in Skype for Business – in zee met CLB Group. “Pas na de overschakeling van ons vorige sociaal secretariaat naar CLB merkten we hoeveel makkelijker ons dossierbeheer eigenlijk in z’n werk kon gaan”, vertelt General Manager Ludwig Vaes. “Niet alleen op praktisch vlak verliep alles meteen vlotter, ook de persoonlijk aanpak van CLB Group was verfrissend voor ons. Ik
ben nog altijd erg tevreden met mijn beslissing om over te stappen.”

Al van bij de eerste aanwerving binnen Smartlync ziet de General Manager van het bedrijf ons sociaal secretariaat als waardevolle partner. Ook op vlak van externe preventie konden we voor hem iets betekenen: “Omdat we een vrij kleine organisatie zijn, ligt onze focus niet op een uitgebreid welzijnsbeleid. Maar daarbuiten gelden er natuurlijk regels waaraan je sowieso moet voldoen. Om zeker in orde te zijn, vertrouw ik dat graag toe aan mensen met kennis van zaken.”

 

“Sterke betrokkenheid op elk niveau”
Onze persoonlijke aanpak weet Ludwig Vaes al snel te duiden met een concreet voorbeeld: “Vrij recent ontvingen we een medewerker van CLB bij ons op kantoor om ons personeelsdossier werkelijk van A tot Z door te
nemen. Zo’n lijvig dossier in orde krijgen en houden is geen sinecure. Het voelde dus heel geruststellend aan om dat aan een expert over te laten. Oude, irrelevante documenten verdwenen uit het dossier. Voor documenten die nog ontbraken, konden we rekenen op de juiste begeleiding om het dossier te vervolledigen. Dat CLB zo’n opdracht bij ons inhouse uitvoert, weet ik zeker te appreciëren.”

“Bovendien zijn het niet alleen onze dossierbeheerders die we geregeld te horen of te zien krijgen”, gaat hij verder. “Commercieel directeur Peter Van Nuffel toetst af en toe of we nog steeds tevreden zijn over de dienstverlening van CLB, of we nog met vragen zitten, … Door zo’n gebaren merk je dat CLB zich op elk niveau van de organisatie betrokken voelt bij hun klanten.”

 

Specifiek advies voor thuiswerksituaties
“Onze werkwijze is niet de meest gebruikelijke”, weet Ludwig Vaes. “Je vindt onze medewerkers bijvoorbeeld zelden op kantoor, omdat ze klanten altijd ter plekke verder helpen. Mensen die van thuis uit sneller bij een
bepaalde klant geraken dan vanop kantoor, laten we de dag van de afspraak thuiswerken. Dat houdt hen niet alleen uit het drukke verkeer, maar zorgt ook voor aangename afwisseling. En ook voor die specifieke situatie komt CLB Group snel met antwoorden op onze vragen. Ze helpen ons met de optimalisatie van de nettolonen, de berekening van onkostenvergoedingen, extralegale voordelen, … Kortom, CLB zorgt ervoor dat we onze medewerkers optimaal verlonen.”

Fashion Point - Luc Kumpen

“Wij zijn al enkele jaren klant bij CLB Group. De samenwerking verloopt meer dan optimaal. Vooral de snelheid waarmee hun medewerkers reageren blijft me verbazen. Of we hen nu een eenvoudige vraag of een complex juridisch vraagstuk voorleggen, het antwoord volgt zo goed als onmiddellijk.

Op die manier ontstond er al snel een vertrouwensband. We weten dat CLB altijd voor ons klaar staat met een professionele begeleiding, en dat geeft een gerust gevoel.”

R&B Consulting - Stema Metaalwerken - RGB Castings - Wim Reynaerts

“We werken al enkele jaren samen met CLB Group en zijn klant bij zowel het sociaal secretariaat, de verzekeringen als de dienst externe preventie. In de metaalwereld is het erg belangrijk dat alle medewerkers op vlak van welzijn goed opgevolgd worden. De preventieafdeling voert regelmatig controles uit en begeleidt medewerkers indien nodig bij specifieke problemen.

Bij CLB krijg je altijd een duidelijk antwoord op je vragen. Ze reageren snel en bij een vraag verwijzen ze je meteen door naar de juiste specialist binnen CLB. Als mijn contactpersoon tijdelijk niet beschikbaar is, neemt een andere medewerker mijn vraag de dag zelf nog over. Die betrokkenheid trekken ze trouwens door op elk niveau van de organisatie.

Na een diefstal werd ik uitstekend begeleid door CLB Verzekeringen. Elk verzekeringskantoor kan een verzekering afsluiten, maar professionele ondersteuning in een moeilijk dossier (mét positieve uitkomst) is zeker niet vanzelf- sprekend. CLB is en blijft een belangrijke partner voor ons.”

;
CLB Group
Industrieterrein Kolmen 1085 - 3570 Alken
011 31 23 41
011 31 45 67
Openingsuren

Sociaal Secretariaat
maandag - donderdag: 8u - 12u en 13u - 16u30
vrijdag: 8u - 12u en 13u - 15u

Externe Preventie
maandag - vrijdag: 8u - 12u en 13u - 16u30