Een vijftal jaar geleden ging Smartlync – een team van experten in Skype for Business – in zee met CLB Group. “Pas na de overschakeling van ons vorige sociaal secretariaat naar CLB merkten we hoeveel makkelijker ons dossierbeheer eigenlijk in z’n werk kon gaan”, vertelt General Manager Ludwig Vaes. “Niet alleen op praktisch vlak verliep alles meteen vlotter, ook de persoonlijk aanpak van CLB Group was verfrissend voor ons. Ik
ben nog altijd erg tevreden met mijn beslissing om over te stappen.”

Al van bij de eerste aanwerving binnen Smartlync ziet de General Manager van het bedrijf ons sociaal secretariaat als waardevolle partner. Ook op vlak van externe preventie konden we voor hem iets betekenen: “Omdat we een vrij kleine organisatie zijn, ligt onze focus niet op een uitgebreid welzijnsbeleid. Maar daarbuiten gelden er natuurlijk regels waaraan je sowieso moet voldoen. Om zeker in orde te zijn, vertrouw ik dat graag toe aan mensen met kennis van zaken.”

 

“Sterke betrokkenheid op elk niveau”
Onze persoonlijke aanpak weet Ludwig Vaes al snel te duiden met een concreet voorbeeld: “Vrij recent ontvingen we een medewerker van CLB bij ons op kantoor om ons personeelsdossier werkelijk van A tot Z door te
nemen. Zo’n lijvig dossier in orde krijgen en houden is geen sinecure. Het voelde dus heel geruststellend aan om dat aan een expert over te laten. Oude, irrelevante documenten verdwenen uit het dossier. Voor documenten die nog ontbraken, konden we rekenen op de juiste begeleiding om het dossier te vervolledigen. Dat CLB zo’n opdracht bij ons inhouse uitvoert, weet ik zeker te appreciëren.”

“Bovendien zijn het niet alleen onze dossierbeheerders die we geregeld te horen of te zien krijgen”, gaat hij verder. “Commercieel directeur Peter Van Nuffel toetst af en toe of we nog steeds tevreden zijn over de dienstverlening van CLB, of we nog met vragen zitten, … Door zo’n gebaren merk je dat CLB zich op elk niveau van de organisatie betrokken voelt bij hun klanten.”

 

Specifiek advies voor thuiswerksituaties
“Onze werkwijze is niet de meest gebruikelijke”, weet Ludwig Vaes. “Je vindt onze medewerkers bijvoorbeeld zelden op kantoor, omdat ze klanten altijd ter plekke verder helpen. Mensen die van thuis uit sneller bij een
bepaalde klant geraken dan vanop kantoor, laten we de dag van de afspraak thuiswerken. Dat houdt hen niet alleen uit het drukke verkeer, maar zorgt ook voor aangename afwisseling. En ook voor die specifieke situatie komt CLB Group snel met antwoorden op onze vragen. Ze helpen ons met de optimalisatie van de nettolonen, de berekening van onkostenvergoedingen, extralegale voordelen, … Kortom, CLB zorgt ervoor dat we onze medewerkers optimaal verlonen.”

Bouwbedrijf Dethier - Hilde Vranken

“Wij kunnen op CLB Group rekenen voor een vlotte en correcte loonberekening. Ze staan ook altijd klaar met waardevol advies en duidelijke antwoorden op al onze vragen rond tewerkstelling.

Het is een uitstekend gestructureerde onderneming. De doordachte structuur, de voortdurende evolutie in hun dienstverlening en de bekwame medewerkers zijn hun grootste troeven. Van de verwerking van je loonadministratie tot en met de uitbetaling sta je in nauw contact met een vaste dossierbeheerder.

Bovendien staat CLB Consult ons bij met professionele juridische begeleiding. De verschillende sociale deelgebieden zijn toegewezen aan vaste werknemers. Zo weet je altijd aan wie je welke vraag kan stellen. Net zoals bij CLB Sociaal Secretariaat en CLB Consult kan je ook bij CLB Externe Preventie terecht voor een brede en degelijke ondersteuning in ‘werk en welzijn’.

Hoewel je één van de vele klanten bent, voelt hun dienstverlening altijd aan als maatwerk.”

Patricia Robinne - Idearté

Communicatiebureau Idearté is al 15 jaar trouwe klant bij CLB Group en doet momenteel beroep op de afdelingen Sociaal Secretariaat, Verzekeringen en Externe Preventie. “Tijdens onze samenwerking met CLB groeiden we van 4 tot 16 medewerkers”, vertelt zaakvoerder Patricia Robinne. “Met de groeipijnen rekende CLB professioneel af.”

;
CLB Group
Industrieterrein Kolmen 1085 - 3570 Alken
011 31 23 41
011 31 45 67
Openingsuren

Sociaal Secretariaat
maandag - donderdag: 8u - 12u en 13u - 16u30
vrijdag: 8u - 12u en 13u - 15u

Externe Preventie
maandag - vrijdag: 8u - 12u en 13u - 16u30