Wat doe je als je overstapt naar een nieuwe werkgever, maar je daarmee je favoriete sociaal secretariaat achterlaat? Simpel: je hevelt dat sociaal secretariaat mee over naar je nieuwe job. Dat deed ook Wendy Dessers toen ze in 2009 als kantoorverantwoordelijke startte bij Propio bvba in Tongeren. “Wanneer je de werking van CLB Group gewend bent, is het moeilijk om je daarna bij minder neer te leggen.”


Dienstenchequebedrijf Propio bvba heeft 74 huishoudhulpen in dienst en is actief in Tongeren, Riemst, Hoeselt en Bilzen. “Daarmee zijn we eerder een kleine speler op de markt”, vertelt Wendy. “Precies daar wrong het schoentje met het vorige sociaal secretariaat. Zij waren geschikt voor grote bedrijven, maar schoten tekort om een lokale KMO bij te staan waar nodig.”


Alle diensten onder één dak
Het duurde dan ook niet lang vooraleer Wendy CLB Group voordroeg als alternatief. “Ik kwam op mijn vorig werk al met hen in contact en wist dat we daarmee een betrouwbare partij in huis haalden. Een keuze waar ik vandaag, bijna tien jaar later, nog geen seconde spijt van heb gehad. En mijn baas gelukkig evenmin.” Het grootste voordeel voor Propio bvba om met CLB Group in zee te gaan? “Ze hebben alle diensten onder één dak. Ze zijn niet alleen ons sociaal secretariaat, maar ook onze externe preventieadviseur en onze makelaar voor alle verzekeringen. Ze communiceren onderling over wat we nodig hebben, waardoor papierwerk een stuk vlotter verloopt.”


Professionele band na jarenlange samenwerking
Ook op communicatief vlak heeft de kantoorverantwoordelijke alleen maar lof. “Het valt me op dat er bij CLB Group amper verloop is van medewerkers. Daardoor praat ik intussen al jaren met dezelfde mensen, die het dossier van Propio bvba door en door kennen. Dat smeedt een professionele band. Bovendien toont dit voor mij aan dat CLB Group een fijne en eerlijke werkgever is. Geen onbelangrijk gegeven.” Geen vraag is hen volgens Wendy te veel. “We hoeven hen nooit achterna te lopen, in tegendeel. Het zijn zij die ons contacteren voor een jaarlijks bedrijfsbezoek, het zijn zij die regelmatig mailings uitsturen met daarin de nieuwste wetgevingen en het zijn zij die zelf om feedback vragen. Al moest ik dat tot nu toe amper geven: hun foutmarge is nihil. Scheelt er toch iets, dan lossen ze dit vliegensvlug op.”


“Ik hecht belang aan hun mening”
Wendy werkte in het verleden onder meer bij RVA, en beschikt dus over heel wat kennis van zaken aangaande personeelskwesties. “Dat neemt niet weg dat ik graag bij CLB Group afstem welke stappen we best ondernemen. Zeker wanneer het gaat om ontslag hoor ik graag hun mening. Alleen die stelt mij gerust.”

Argus Advocaten - Johan Nulens

"Argus Advocaten is bijzonder opgetogen over de samenwerking met CLB. Niet alleen over de dienstverlening, maar zeker ook over de informatie die verstrekt wordt via de nieuwsbrieven. Voor ons is deze informatie van goudwaarde, aangezien we zelf ook actief zijn in het sociaal recht.

Het sociaal secretariaat gaat mee met zijn tijd: het is zeer handig dat je jouw dossier altijd en overal digitaal kan opvolgen.

Wat externe preventie betreft voelen we sinds onze overstap het verschil aan den lijve. Onze mensen geven duidelijk aan dat ons dossier heel nauw wordt opgevolgd."

Intesa - Dieter Tuybens

"Dankzij de goede samenwerking tussen onze ICT-afdeling en CLB ICT & Hosting en op hun advies, verhuisden we onze servers zonder problemen naar het Proximus datacenter. Die beslissing levert niets dan voordelen op. De enorme flexibiliteit is er een van. We kunnen onze professionele documenten en mails vanop elke locatie veilig raadplegen. Hierdoor moeten onze medewerkers niet iedere dag op kantoor aanwezig zijn.

Een ander voordeel is dat CLB onze servers beheert en kan ingrijpen als er iets fout loopt. Weten dat experts voortdurend voor ons klaar staan, geeft een goed gevoel!"

 

;
CLB Group
Industrieterrein Kolmen 1085 - 3570 Alken
011 31 23 41
011 31 45 67
Openingsuren

Sociaal Secretariaat
maandag - donderdag: 8u - 12u en 13u - 16u30
vrijdag: 8u - 12u en 13u - 15u

Externe Preventie
maandag - vrijdag: 8u - 12u en 13u - 16u30