Wat doe je als je overstapt naar een nieuwe werkgever, maar je daarmee je favoriete sociaal secretariaat achterlaat? Simpel: je hevelt dat sociaal secretariaat mee over naar je nieuwe job. Dat deed ook Wendy Dessers toen ze in 2009 als kantoorverantwoordelijke startte bij Propio bvba in Tongeren. “Wanneer je de werking van CLB Group gewend bent, is het moeilijk om je daarna bij minder neer te leggen.”


Dienstenchequebedrijf Propio bvba heeft 74 huishoudhulpen in dienst en is actief in Tongeren, Riemst, Hoeselt en Bilzen. “Daarmee zijn we eerder een kleine speler op de markt”, vertelt Wendy. “Precies daar wrong het schoentje met het vorige sociaal secretariaat. Zij waren geschikt voor grote bedrijven, maar schoten tekort om een lokale KMO bij te staan waar nodig.”


Alle diensten onder één dak
Het duurde dan ook niet lang vooraleer Wendy CLB Group voordroeg als alternatief. “Ik kwam op mijn vorig werk al met hen in contact en wist dat we daarmee een betrouwbare partij in huis haalden. Een keuze waar ik vandaag, bijna tien jaar later, nog geen seconde spijt van heb gehad. En mijn baas gelukkig evenmin.” Het grootste voordeel voor Propio bvba om met CLB Group in zee te gaan? “Ze hebben alle diensten onder één dak. Ze zijn niet alleen ons sociaal secretariaat, maar ook onze externe preventieadviseur en onze makelaar voor alle verzekeringen. Ze communiceren onderling over wat we nodig hebben, waardoor papierwerk een stuk vlotter verloopt.”


Professionele band na jarenlange samenwerking
Ook op communicatief vlak heeft de kantoorverantwoordelijke alleen maar lof. “Het valt me op dat er bij CLB Group amper verloop is van medewerkers. Daardoor praat ik intussen al jaren met dezelfde mensen, die het dossier van Propio bvba door en door kennen. Dat smeedt een professionele band. Bovendien toont dit voor mij aan dat CLB Group een fijne en eerlijke werkgever is. Geen onbelangrijk gegeven.” Geen vraag is hen volgens Wendy te veel. “We hoeven hen nooit achterna te lopen, in tegendeel. Het zijn zij die ons contacteren voor een jaarlijks bedrijfsbezoek, het zijn zij die regelmatig mailings uitsturen met daarin de nieuwste wetgevingen en het zijn zij die zelf om feedback vragen. Al moest ik dat tot nu toe amper geven: hun foutmarge is nihil. Scheelt er toch iets, dan lossen ze dit vliegensvlug op.”


“Ik hecht belang aan hun mening”
Wendy werkte in het verleden onder meer bij RVA, en beschikt dus over heel wat kennis van zaken aangaande personeelskwesties. “Dat neemt niet weg dat ik graag bij CLB Group afstem welke stappen we best ondernemen. Zeker wanneer het gaat om ontslag hoor ik graag hun mening. Alleen die stelt mij gerust.”

HUBO/Groep Heeren - Irène Philippe

“Al sinds de start van ons bedrijf zijn we trouwe klant bij het Sociaal Secretariaat van CLB Group. De laatste jaren nemen ze ook ons preventie- en veiligheidsbeleid met succes onder handen. Na al die jaren blijven we erg tevreden met onze keuze voor CLB. De onderlinge communicatie verloopt altijd via dezelfde vertrouwde contactpersonen die ons dossier haast van buiten kennen.

Doordat ze zo goed op de hoogte zijn, kunnen ze ons op elk moment verder helpen met advies op maat. En dat zonder uitzondering op een professionele en klantvriendelijke manier.

De medewerkers van CLB denken ook echt met ons mee. Ze bekijken samen met ons hoe we de zaken zo efficiënt mogelijk kunnen aanpakken.”

Wit-Gele Kruis Limburg - Ingrid Vanweert - Directeur personeel en organisatie

“Rechtstreekse lijn met arbeidsgeneesheren is basisvereiste”

 

;
CLB Group
Industrieterrein Kolmen 1085 - 3570 Alken
011 31 23 41
011 31 45 67
Openingsuren

Sociaal Secretariaat
maandag - donderdag: 8u - 12u en 13u - 16u30
vrijdag: 8u - 12u en 13u - 15u

Externe Preventie
maandag - vrijdag: 8u - 12u en 13u - 16u30