09.12
2020

Update Microsoft Teams: december 2020

Er zijn slechts enkele zekerheden in het leven. Zo moeten we allemaal belastingen betalen, is iedereen de COVID-19 crisis beu en blijft Microsoft Teams zich ontwikkelen als de hub voor teamwerk in Microsoft 365. Deze feestelijke en tevens laatste maand van het jaar kondigde Microsoft weer enkele updates aan. Nieuwe beheer- en automatiseringsfunctionaliteit geven uitgebreidere mogelijkheden en de verdere integratie van externe applicaties opent meer deuren.

Nieuwe functies voor IT-beheerders

Het bevorderen van een goede samenwerking tussen al uw gebruikers vereist dat beheerders voldoende opties hebben in Teams om verder te finetunen. Van verbeterde zichtbaarheid tot controle van alle teams. Deze nieuwe beheer- en automatiseringsmogelijkheden moeten helpen het teamwerk in uw organisatie beter te ondersteunen.

Teams rechtstreeks beheren vanuit het Admin Center

Vanaf nu is er een lijst van alle teams in uw organisatie beschikbaar rechtstreeks in de Microsoft Teams en Skype for Business Admin Center. Klik op "Teams" in de linker navigatie en selecteer "Teams beheren" om deze lijst te bekijken. Vanaf hier kunt u de leden beheren, kanalen toevoegen of verwijderen en instellingen wijzigen. Bovendien kunt u snel een nieuw team aanmaken, aanpassen en leden toevoegen zodat u gebruikers sneller op weg kan helpen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Manage-your-teams.png
Nieuwe Teams Beheerdersrollen

Bent u verantwoordelijk voor het beheer van teams in uw organisatie? Dan is het interessant te weten dat u beschikt over nieuwe Azure Active Directory rollen. Gebruikers kunnen de Teams administratierollen toegewezen krijgen via de Azure Admin Portal. Vind het juiste gebruikersprofiel in de Azure Active Directory en klik op "Beheerdersrol" in de linker navigatie. Klik vervolgens op "Voeg rol toe" en selecteer de Teams admin rol die u wilt toewijzen uit de beschikbare opties.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is New-Microsoft-Teams-Admin-Roles.png

De apps Trello en Site24x7

Microsoft voegt voortdurend nieuwe en verbeterde integraties van externe applicaties toe aan Teams. Deze maand hebben ze zich gefocust op enkele interessant apps, waaronder Trello en Site24x7 het meest in het oog springen. Deze kunnen dus nu perfect In Teams vastgezet en geraadpleegd worden.   

Trello

Net zoals Microsoft Planner is Trello een applicatie om projecttaken te beheren. Dit door middel van  een dashboard dat is ingedeeld met lijsten en individuele taken. Lees zeker ons artikel over Microsoft Planner voor meer informatie over dergelijke tools en hun mogelijkheden.

Site 24x7

De Site24x7-app voor Microsoft-teams biedt reikt ontwikkelaars hulpmiddelen en diensten aan om downtime van websites te voorkomen. Waaronder een Site24x7-bot die real-time gegevens weergeeft en de mogelijkheid om aangepaste all-in-one dashboards toe te voegen aan een teamkanaal.

Wilt u meer weten over Microsoft Teams? Of hiermee aan de slag gaan?
Neem dan zeker contact op met ons.

 

CLB Group
Industrieterrein Kolmen 1085
3570 Alken
011 31 23 41
011 31 45 67
Volg ons op